Friptura de Porc cu Rozmarin si Usturoi

Friptura de porc probabil ca este numarul 1 in dieta Romanului, cam la fel cum friptura de vita este pe aici prin Nordul Americii desi eu personal inca nu m-am deprins in totalitate cu ea. Adevarul este ca nu am mancat niciodata o friptura de vita mai bine gatita decat la fratii de peste ocean, nenumaratele feluri de preparare de multe ori te lasa mut de admiratie. Prin comparatie, la Romani gatitul porcului nu s-a schimbat prea mult si nici foarte diversificat nu e, sau poate nu am nimerit eu retetele adevarate dar, din cand in cand, imi place sa incerc lucruri noi sau sa le reinventez pe cele vechi. :)


4 out of 5 based on 1120 reviews

Recipe: Friptura de Porc cu Rozmarin si Usturoi

 |   | 

Ingredients

  • 1.3 - 2kg (3 – 5 lbs)  Cotlet de Porc
  • ¼ cup  Ulei de Masline
  • 4  Catei de Usturoi, taiat marunt
  • 4  Catei de Usturoi, taiat jumatati
  • ½ tsp  Ardei Iute, uscat sau proaspat taiat marunt
  • 1 tbsp  Rozmarin
  • sare si piper, dupa gust

Preparation Instructions

Incalzeste cuptorul la 375° F / 190° C

Intr-un castron mic amesteca uleiul de masline, usturoiul tocat, ardeiul iute, rozmarin, sare si piper.

Taie carnea din loc in loc cu varful cutitului si preseaza jumatatile de usturoi inauntru.

Pune carnea intr-o tava suficient de inalta si unge-o bine cu amestecul de ulei si celelalte. Merge si cu pensula.

Acopera tava cu folie de aluminiu si lasa-l in cuptor cam o ora si jumatate dupa care indeparteaza folia si mai rumeneste pentru inca o ora si jumatate. Eu incepusem sa urlu impreuna cu cateaua dupa vreo doua ore din cauza mirosului.

Dupa ce ai scos din cuptor friptura, las-o cam 15 minute pe ceva de lemn sa isi mai revina inainte sa o tai.

0 comments:

Post a Comment