Ciocolata de Casa

Ce sa zic, iubesc ciocolata si de regula este imposibil sa imi lipseasca din casa dar, cum am mai spus, imi place sa incerc mereu cate ceva nou. Ultimul meu experiment a fost ciocolata de casa cu sare si fistic. Recomand sa nu se strambe nimeni la ideea de a servi ciocolata cu sare inainte sa incerce reteta mea pentru ca va fi profund surprins. Singura diferenta consta in faptul ca nu e chiar la fel cu ciocolata de casa care se mai facea prin Romania, asta e parca un pic mai pufoasa, mai catifelata iar peste ocean ii spune chocolate fudge.
Ciocolata a fost preparata cu Nutella ca ingredient principal dar presupun ca ar merge foarte bine si cu Finetti, care din cate imi aduc aminte era mai bun. In fine, pe la noi pe aici nu se gaseste de aceea am folosit Nutella dar indiferent ce si cum rezultatul a fost peste orice asteptare. In mod sigur bate orice fel de ciocolata cumparata de la magazin.


4 out of 5 based on 20 reviews

Reteta: Ciocolata de Casa

 | 

Ingrediente

  • 300ml (10oz)  Lapte Condensat, indulcit
  • 225g (8oz)  Chipsuri de Ciocolata, neindulcita
  • 42g (3tbsp)  Unt, la temperatura camerei
  • 1 lingurita (tsp)  Vanilie, esenta
  • 250g (1cup)  Nutella sau Finetti
  • 100g (¾cup)  Fistic
  • ½ lingurita (tsp)  Sare

Instructiuni de Preparare

OK intr-o tava 20x20cm (8x8in) am pus un pic de ulei si l-am intins pe toata suprafata dupa care am pus hartie pergament ca sa pot scoate cu usurinta ciocolata in momentul in care e rece. Inaltimea tavii nu conteaza foarte mult, determina cat de groasa iese ciocolata.
Intr-un castron de metal se adauga laptele condensat, chipsurile de ciocolata, untul, vanilia, nutela si sarea dupa care se fierb in 'bain-marie' pana se topeste ciocolata. De regula dureaza cam 5 minute.
Cum ai luat ciocolata de pe foc, adauga rapid fisticul si amesteca. Dupa aceea toarna ciocolata incet in tava cu pergament si imprastie pe deasupra un pic de sare de mare grunjoasa.
Dupa ce s-a racit suficient trebuie pusa la frigider pentru inca aproximativ doua ore.
Pofta buna!

0 comments:

Post a Comment